Monthly Archive for July, 2008

23 veckor

Hildur badar och gillar det skarpt. Hon har verkat väldigt skeptisk förut men värmen har nog bidragit till glädjen att bli blöt. Här badas det i Vänern, men baljan ute i skuggan går lika bra. Vill också berätta att hon nu sitter ganska långa stunder helt själv! Det bara hände: från fällkniv till rakryggad i princip över en natt!

Dag 2

Efter världens bästa glassupplevesle lämnade vi Linköping för en tur upp på Omberg och ett stopp i Vadstena. Innan hemfärd firade vi med fyra små rätter i Askersund. Överlag gick resan bra, men Hildur sov extremt dåligt på hotell…

Ett slick…

Ursäkta, men Linköping är värt ett besök bara för Bosses glass!

Vi provade pecan med marshmallows, lakrits med turkisk pepparkross, marängswiss (vaniljglass med chokladsås, banan och marängbitar!!!) och blodapelsinsorbet.

Så sant som det är sagt: Ett slick sen är du fast!

Semester

Hildur bor på hotell!

Vi är ute på semester i 2 dagar. Resmålet vales genom att söka på lediga Scandichotell inom lagom bilavstånd för Hildur. Resultatet blev Linköping…

Ni som känner oss vet att vi dras till mat och glass… Förutom Cloetta besökte vi:

Vi åkte tidigt i morse och stannade i Laxå för att frukosta i det fria. Hildurs havre- och majsgröt har aldrig smakat så friskt som nu. Vi fikade i sällskap med campare och ilskna änder.

Under dagen hann vi besöka Bergs slussar, gamla Linköping, strosa runt bland affärer på stan och äta thaimat.

Kusinen på berget

Nu har kusin Anna-Lisa varit på berget några veckor och dom sitter mest och tittar fascinerat på varandra.

Ännu en ny kompis

JIPPI, äntligen kom han LLL, några veckor försenad.

5 månader

Flash Gordon – the next generation

Lätt världens finaste fötter…

Hildur har nu sovit bra i en hel vecka. Synd bara att hon ska vakna så tidigt! Mamma är trött!

Hildur på vift

Vi utflyktade till Hagfors igår. Hildur och jag åkte upp själva, pappsen mötte oss där. Han tog sig en nätt liten cykeltur på över 10 mil. Hagfors är ganska gulligt, men tyvärr hann vi inte alls med det vi “skulle” så vi fick åka förbi Munkfors och Laxholmen som vi sett fram emot. Massa loppisar efter vägen förblev också obesökta. Men, vi stannade för holländsk lunch på Uddeholms brukshotell. Hildur åt medhavd mamma-lagad mat. Abborre med potatis, morot, blomkål och sås på dill, persilja, smör och mjölk. MUMS! Allt mosat till en kletig, grönprickig sörja. Tyvärr var det så gott så hon vägrade äta dagens kulinariska mästerverk. Nej, abborre är det som gäller – finsmakare som hon är!

Dadadadadadadadada…. BATMAN!

Jag väcktes av en exalterad Urban som var stolt som ett litet barn. Han hade lyckats fånga en liten fladdermus i en burk och ville visa. Jag vägrade gå upp och sa bestämt åt honom att släppa den stackars musen fri. Men, några fina bilder blev det.

21 veckor

Idag har vi mest myst och nakenfisat. Hildur däckade på golvet och för alla känsliga (och okänsliga!) tittare har vi censurerat med hjälp av en handduk!

Om ni är intresserade kan jag stolt berätta att jag lyckats med mina nattningsrutiner. Vi äter gröt vid 18, “badar” och på med pyjamas, ammar lite i sängen, läser saga och sjunger lite. Sedan somnar Hildur för natten mellan 19.30-20! Så det så! Fast jag förstår ju att det är övergående och att det faktum att jag skryter i sig betyder att hon vaknar vilken sekund som helst, men en lite stund kan man väl få vara nöjd!

Idag har hon också ätit sin första riktiga lunch – potatis, morot och lammfärs med färska örter – allt omsorgsfullt tillrett och puréat av mamsen! Smask! Fast pappa vågade inte smaka – han hävdade att han faktiskt är vuxen och får äta vad han vill (= ostbågar)